יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

עוגת רולדה

אני לא מכינה הרבה עוגות כי אני ממש לא חובבת אפיה, אבל אני אוהבת לאכול עוגות כך שכדי שיהיה משהו במלאי אני נאלצת מדי פעם לאפות, עוגת רולדה זה משהו קל מאוד להכנה (חוץ מהגלגולים וההפרדה מהנייר והמגבת שזה סיוט כי פתאום העוגה נקרעת ועדיין לא מצאתי "דבק עוגות") ומיותר לציין שהעוגה טעימה במיוחד לחובבי קצפת כמוני!
המתכון הוא מתוך ספר מתכונים בבית של ההורים שלי (מאלה הישנים כדוגמת רות סירקיס ודומיו) והוא עובר במשפחה מדור לדור..(טוב 2 דורות..אמא וילדים..)




























החומרים לעוגה:

4 ביצים

2/3 כוס סוכר

כף תמצית וניל

קורט מלח

1/2 כוס קמח

1/4 כוס קקאו

החומרים לקצפת:

קצפת צמחית או חלבית

פודינג

מים/חלב

אופן ההכנה:

מקציפים 4 חלבונים ומוסיפים את הסוכר בהדרגה, מוסיפים לקציפה את החלמונים, ושאר החומרים, אופים כ-10 דקות בחום גבוה, מגלגלים על מגבת כשהעוגה חמה, מניחים לצינון.
לבנתיים מכינים את הקצפת: מקציפים קצפת ופודינג ומוסיפים 3/4 כוס מים או חלב.
השאר מובן כן? אם לא פשוט מורחים הרבה קצפת על העוגה מגלגלים לרולדה ומורחים את מה שנשאר מעל העוגה, מפזרים סוכריות או שוקולד מגורר והולכים ללקק את הקצפת שנשארה בקערה..כמובן שעם הילדים :)