יום רביעי, 13 בנובמבר 2013

מעמד לנרות מגבס

חג החנוכה הוא חג האורים..אני אוהבת נרות בלי קשר לחנוכה ולא הייתי מתנגדת לתלות כמה עששיות בבית ממש כמו פעם, יש לי ארון קטן עם הרבה נרות, אנחנו משתמשים בהם כל פעם לפי המצב רוח, הפעם אני מוסיפה לאוסף מעמד לנרות שזה דבר די מדליק, אפשר לצבוע ולקשט איך שרוצים, וכל פעם מוסיפים נר פחית למעלה, ויש לכם נר הכי אישי שיש.


































החומרים לבסיס:

אבקת גבס

כוס חד פעמית (אני השתמשתי בכוס חד פעמית לקפה ובמכסה של אייס קפה לנר הנמוך)

נר פחית.

נייר זכוכית עדין

סכין חיתוך

סכין

אופן ההכנה:

מערבבים מים וגבס יחד עד לקבלת עיסה קצת סמיכה, שימו לב שלא תהייה מדי דלילה אחרת הגבס עלול להישבר.
יוצקים את העיסה לכלי אותו אני רוצים להפוך למעמד לנר, במקרה שלנו כוס חד פעמית. מניחים את הנר מלמעלה ולוחצים כמה דקות עד שהגבס מתחיל להתייבש קצת.
מניחים לייבוש למשך 24-48 שעות  עד שהגבס נהיה לבן.
























לאחר שהגבס התייבש, מוציאים את הגבס מהכלי. בעזרת סכין חיתוך גוזרים קצת את הכוס ושולפים את הגבס.
כדי שהפתח לנר יהיה חלק וכדי שיהיה לנו קל להכניס ולהוציא את הנר נגדיל קצת את הפתח בעזרת סכין (כמובן שאת הנר שולפים) בעזרת נייר זכוכית עדין נשייף קצת את הגבס למראה חלק.


































עכשיו הגענו לחלק היצירתי, בוחרים בצבע שאנחנו אוהבים, וצובעים את הגבס. לתשומת לב, הגבס בולע את הצבע לכן מומלץ לצבוע לפני כן בשכבה לבנה או בכמה שכבות, יש להמתין לייבוש מלא בין שכבה לשכבה.

























































לאחר שהצבע התייבש מקשטים את הנר עם טוש כסף באיורים או בכיתובים לפי בחירתכם:)



וכמובן שמדליקים את הנרות ונהנים מהאור, מהאווירה ומהיצירה!