יום שישי, 27 בדצמבר 2013

יהודים מתכוננים לשאבעס קודש!

יום שישי הוא יום מיוחד, אני אוהבת לצאת ביום הזה ולתפוס עם המצלמה את האווירה של ערב שבת ברחובות, בכל מקום שבו תהיו, בין אם זה שוק מחנה יהודה בירושלים ובין אם זה במכולת כאן מתחת לבית, תראו אנשים נושאים שקיות עמוסות במיני מטעמים, כשזר פרחים תחוב בין הידיים, ועיתון לשבת מבצבץ מהשקית שמדיפה ריח טוב של פופקורן חם וטרי.
יש גם את אלה שמנצלים את היום החופשי לטיול קצר, יושבים בבתי הקפה לכוס קפה חם עם קצפת, או לגביע גלידה..(ברר..קר) כך או כך כולם מתכוננים לשבת, גם הילדה הקטנה שירדה לזרוק את הפח..

בשוק מחנה יהודה האווירה עמוסה מדי בכדי לקלוט את הדברים הקטנים שמתחבאים בין הדוכנים העמוסים בסחורה , ובכל אופן מבעד לעינית הכל נראה שונה, אני לא רואה צעקות ובלאגן, אני רואה הרמוניה יפה של קולות וצבעים, הרמוניה ששמורה רק לערב שבת, לשעות הלחוצות של צהרי יום שישי קצר.




















































































אנחנו עוזבים את השוק, את העגלות המתגלגלות על 3 גלגלים ועוד גלגל אחד שבור, את הצעקות של הרוכלים, את הריח הטוב של הירקות הטריים, את העוגות, החלות שיצאו זה עתה מהתנור...הכל נשאר מאחור ואנחנו נכנסים לשקט של הסמטאות, אני אוהבת סמטאות, ובמיוחד סמטאות שמחביאות בתוכן הרבה סודות, אני יכולה לשוטט בסמטא אחת הרבה זמן, להריח את המקום, לחקור אותו, לגלות את ההיסטוריה שלו...

בהמשך לפוסט הזה  הבטחתי וקיימתי, וחזרתי לסמטא האהובה עלי, גיליתי שם עולם מלא, אינסוף של דברים יפים ועתיקים, ואני שוב יחזור לגלות עוד ועוד..






















המשכנו לטייל בסמטאות היפות, נעצרים מדי פעם (או יותר..) לתמונות, מחוגי השעון זזו קדימה במרץ, ואנחנו לא שמנו לב לשעה המתאחרת,הכול היה יפה כ"כ, שקט ושלו, בהמשך נגלו לעיננו דוכנים עמוסים בפריטים יפים, חפצי אמנות, זהו אחד מהירידים האהובים עלי, אני אוהבת לראות את היצירתיות של האנשים, איך פריט יפה נהפך למשהו אמנותי ומיוחד.


















זה היה הסיור שלנו, מקווה לצאת לעוד כאלה ולשתף אתכם.

גיט שאבעס!