יום חמישי, 8 במאי 2014

עשרים ושלוש שנים על כדור הארץ


לפני עשרים ושלוש שנים נחתתי לכדור הארץ, אפשר לומר שהייתי מבולבלת, לקח שניה לקלוט מה קורה (עד היום אמא שלי מזכירה לי שלא בכיתי מייד, נו באמת לצאת לעולם ולראות פתאום אף גדול וקרחת נוצצת זה דבר די מלחיץ..לא זה מה שהראו לי כשהייתי שם עמוק בפנים) לאט לאט התחלתי להכיר את הכוכב אליו הגעתי. למדתי שבכי זה סוג של איתורן להורים, דודים, וסתם כשמשעמם ובא לכם משהו ליד...
הבנתי ש"קוקו" זה מילה עם הרבה משמעות ועומק, שפה פעור וגילגולי עיניים אמורים להצחיק, שכשסבתא מגיעה אני צריכה לעשות "ביי ביי" לתת נשיקה ולמחוא כפיים, שבננה מרוסקת זה הקינוח לכל ארוחה, (פלא שאני לא סובלת בננה?) ושדייסה זה משהו שאמור להיות ארוחה.
השתדלתי ללכת בתלם, לפסוע לאמא רק כשהיא מחזיקה שוקולד, ללכת לאבא רק כשיש לו סוכריה ענקית , ולחייך לדודה רק כשהיא מביאה דובי חמוד מתנה.
בכיתי רק בלילות כמו כולם, ולא נרדמתי בצהריים כמו כולם.
פעם בשנה הכינו לי כתר מנייר ופרחים צבעוניים התנוססו עליו בגאון מספרים לכל אחד לאיזה מספר בסולם החיים הגעתי.
אני הייתי אוכלת עוגת שוקולד עם הרבה קצפת ומבקשת משאלה שגם שנה הבאה יהיה לי יומולדת עם כתר פרחים ועוגה.
עם השנים הכתר התחלף בשלט חגיגי שקנו בחנות החד פעמי, המתנות השתנו מבובה עם שמלה פורחת, לשרשרת זהב אלגנטית, רק העוגה נשארה... והמשאלה? ובכן כל שנה נוספו עוד כמה.
בגיל 18, הרגשתי גדולה, בגיל 20 התרגשתי מהקידומת החדשה.
והיום?
ובכן...יש לי זר פרחים לבן, ועוגת רולדה שכל כמה דקות אני חותכת ממנה עוד פרוסה, יש גם סוכריות וג'לים שאני אוהבת, יש מוזיקה ווקאלית שאני פחות אוהבת,יש איחולים מכל מיני אנשים שזוכרים. יש תפילות, יש בקשות.
יש שמחה פנימית והרגשה מיוחדת כי לא כל יום יש יומולדת!

אז..בואו נחגוג!

תוציאו קמח, סוכר, ביצים, ושוקולד.
תחממו תנור.
ותכינו את אחת העוגות האהובות עלי במיוחד!



































החומרים:

6 ביצים

3 כוסות סוכר חום

4 כוסות קמח

1 אבקת אפיה

1 כפית מלח

300 גרם מרגרינה

4 כפיות תמצית וניל

100 גרם אגוזים קצוצים

200 גרם שוקולד

אופן ההכנה:

מקציפים בוו גיטרה את הביצים וסוכר, מוסיפים מרגרינה ווניל עד לקבלת תערובת אוורירית.
מחליפים את וו הגיטרה בוו לישה, ומוסיפים את הקמח, א. אפיה, מלח ואגוזים. מערבבים עד לקבלת בצק אחיד.
מרפדים תבנית בנייר אפיה, מחלקים את התערובת ל-2, ומשטחים חצי מהתערובת על התבנית.
ממיסים שוקולד ומוסיפים לחצי השני של התערובת, משטחים את החצי השני של התערובת על השכבה הלבנה.
אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כחצי שעה.