יום שני, 15 בספטמבר 2014

מוס חגיגי לשנה חגיגית

אחד הדברים שאני לא אוהבת זה להכין קינוחים עם הוראות הכנה באורך של פרק בספר קריאה.
לפנות בשביל אותו קינוח חצי יום.
בעת הרכבת ה"מנה" להתאמן שוב על מוטוריקה עדינה, לגלות שאני חייבת לשכלל אותה בדחיפות.
לזרוק כמה קינוחים שהתפקששו,לנסות שוב ושוב ולגלות שהחצי יום התארך ליום שלם...

אני אוהבת להכין קינוחים קלים.
שלא צריך בשבילם חלמונים וחלבונים.
לקרר, לחמם ולהקפיא.

קינוחים שכיף להכין ועוד יותר כיף לאכול---






































קינוחים טעימים באמת

עם ה-מ-ו-ן קצפת....אין מי שלא אוהב!




אז לכבוד השנה החדשה שבפתח החלטתי לעשות את מה שאני אוהבת.

אם גם אתם אוהבים קינוחים קלים וטעימים (!!!) אז הצטרפו אלי...

הפעם אני מסבירה קצת לפני הוראות ההכנה, אני חילקתי את החומרים לפי השכבות, אך בעיקרון צריך קצפת אחת של 500 מ"ל ופשוט מחלקים אותה ל-3. 

לשכבה של השוקולד והלוטוס אפשר לעשות ביחד קצפת ולוטוס ואז לחלק את התערובת לשתיים, ובחצי השני להוסיף את השוקולד המומס.

לא מובן? יכול בהחלט להיות, תקראו הכול ותבינו..זה ממש לא מסובך..


החומרים: (כ-10-13 יחידות, לפי הכוס שבתמונה)

לשכבת מוס שוקולד: (ניתן להקציף 3/4 חבילת קצפת של 500 מ"ל עם 4 כפות לוטוס, לחלק ל-2 ולהוסיף לחצי אחד את השוקולד המומס)

160 מ"ל קצפת צמחית

200 גרם שוקולד מריר

1/2 1 כף ממרח לוטוס

לשכבת מוס לוטוס:

160 מ"ל קצפת צמחית

2 כפות ממרח לוטוס

לשכבת מוס פיסטוק:

160 מ"ל קצפת צמחית

1 כפית תמצית פיסטוק

צבע מאכל ירוק

1 כפית פודינג וניל

1 חבילת עוגיות לוטוס

אופן ההכנה:

לשכבה הראשונה: מקציפים את הקצפת, מוסיפים את ממרח הלוטוס לקצפת בתנועות עטיפה, ממיסים את השוקולד ומוסיפים לקצפת.

לשכבה השניה: מקצפים את הקצפת ומוסיפים כ-2 כפות ממרח לוטוס.

לשכבה השלישית:
מקציפים קצפת, ומוסיפים את תמצית הפיסטוק, ומעט מאוד צבע מאכל ירוק, כדי להמתיק את הקצפת מוסיפים כחצי כפית עד כפית פודינג וניל.

אופן הרכבת המנה: מפוררים עוגיות לוטוס, מניחים את הפרורים בתחתית הכוס.
מעל מזלפים את מוס השוקולד, ומעליו את מוס הלוטוס.
לשכבה האחרונה מזלפים את מוס הפיסטוק, מניחים מלמעלה מעט פרורי עוגיות לוטוס.
ניתן להקפיא.

-------------

כמובן שהספקתי לאכול לפחות שני "מוסים" כאלה....
הטעם פשוט ממכר:)






































אני רוצה לאחל שנה טובה ומתוקה אבל יש לי הרגשה שניפגש שוב לפני שהשנה תדפוק בדלת...

אז לבנתיים שגם השנה הנוכחית תמשיך להיות מתוקה!