יום שלישי, 28 באוקטובר 2014

כשהחורף קורא לי...














*  *  *

יש בו משהו, בחורף.
משהו שמשאיר אותנו בבית.
כשבחוץ משתוללות הרוחות והקור מקפיא וחודר לעצמות, אנחנו אוהבים לשבת על שטיח מחמם,
לשחק במשחקי קלפים, או לשבת על כורסה נוחה ולשקוע בספר קריאה...
בחורף אנחנו מכירים יותר את הבית.
זה הזמן שאנו יכולים להשקיע יותר בילדים, יש זמן ליצירות, למשחקים, לסיפורים.
זה הזמן שלנו להשקיע גם בעצמינו, להוציא מהמגירה את כל התחביבים ששכנו שם במשך כל הקיץ,
להתחיל לעשות את מה שאנחנו אוהבים.
בחורף זו הזדמנות מצוינת לבקר את החברים, להכין ארוחות, וכמובן לאפות.
בבוקר אפרורי, כשקרני השמש חודרות מבעד לווילון הכותנה הלבן, לערבב קמח ,שמן ומים וליצור
עוגת שמרים ביתית וחורפית, עם טעם מתוק של משפחה אוהבת :)

*  *  *

את העוגה טעמתי ביום שישי, כמה דקות לפני שבת כשהאוכל מתחיל להסתדר על הפלטה, כשעוגות שיצאו זה עתה מהתנור נארזות בניילון נצמד, ורק עוגה אחת נשארת לטעימות של ערב שבת.
היא הייתה רכה רכה, נימוחה ומתוקה.
כמובן שבקשתי את המתכון מהדודה היקרה, והדודה לא שכחה את בקשתי, וביום קייצי אחד כשהיא קפצה לביקור היא זכרה לכתוב לי את המתכון, היא כתבה אותו בבהירות ובפשטות ואפילו הוסיפה ציורים:)
אולי זה מה שנתן לי השראה לצלם את שלבי ההכנה. 
המתכון הוא מהגברת "הדסה איפרגן" חברה של דודה שלי, ומגיע לה תודה ענקית, המתכון מוצלח ביותר! ואני בטוחה שכשם שאני נהניתי תהנו גם אתם!

*  *  *

לעוגת שמרים יש טעם של בית, כשאבא שלי טעם את העוגה שהכנתי הוא אמר לי "יש לזה טעם ביתי", אח שלי טען שזה מזכיר לו סופגנייה, מה שבטוח שאין מי שלא אהב, ובתוך שבוע נגמרו כל העוגות:) (משהו משפחתי אצלנו לאכול עוגות במקום לחם:)

בכל אופן, לא מדובר בעוד עוגת שמרים, יש לה משהו מיוחד---
משהו שאני פשוט מכורה לו---ממרח לוטוס עדין ומתוק.

אז הניחו בצד את השוקולד המסורתי שמעורבב מקקאו וסוכר, וקבלו ממרח לוטוס שהופך את העוגה מעוגת שמרים רגילה ל"עוגת הבית שלי"

*  *  *







































החומרים:

1 קילו קמח ( 1/2 7 כוסות)

1 כוס סוכר

1 כפית מלח

2 כפות שמרים יבשים/ שקית שמרים טריים

1 כוס שמן

1 כוס מים פושרים

למילוי:

ממרח לוטוס (הפעם צילמתי אותו כדי שמי שלא מכיר יוכל לזהות אותו:)



אופן ההכנה:

אני ממליצה לדפדף למעלה, אבל לאלו שבכל אופן אוהבים הוראות:


1. שמים בקערה את הסוכר והמלח, מעל מוסיפים את הקמח והשמרים, 1 כוס מים פושרים ושמן.
משמנים מעט את הידיים ולשים היטב עד לקבלת בצק אחיד, אם צריך ניתן להוסיף מעט שמן או מים פושרים לפי הצורך עד שמתקבל בצק טוב.

2. מכסים את הבצק ונותנים לו לתפוח עד שהוא מכפיל את עצמו.

3. מחלקים את הבצק ל-6 חלקים. מרדדים את הבצק, מורחים את ממרח הלוטוס על הבצק, מגלגלים לרולדה, מברישים בביצה מלמעלה. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה ואופים בתנור בחום של 180 מעלות למשך 40 דקות.

*  *  *

והחלק הכי חשוב






































באיחולי חורף בריא ויצירתי:)  והרבה הרבה גשם וטיפל'ה קור....