יום שלישי, 23 בדצמבר 2014

פוסט חנוכה חורפי



























תמיד בחנוכה יהיה קר מאוד, ירד גשם ואנחנו נשב ליד הנרות ונאכל סופגניות...ונתחמם.
לפני שתרוצו לקנות סופגניות במקום רדיאטור....
הן מחממות רק אם אנחנו בעלי מצפון אמיתי ומרגישים כ"כ רע אחרי אכילת סופגניה ספוגה בשמן (ולא מספיק השמן צריך עוד עד תוספת השוקולד הזולג מלמעלה, וכמובן לא מוותרים על קצת סוכריות לחגיגה קלורית משולמת!)
שאנחנו עולים מייד על אופני הכושר שבחדר העבודה, מדוושים במהירות, מדמיינים שאנחנו רוכבים לסבתא לא מוכרת בעיר עוד יותר לא מוכרת, יש את אלה שאחרי אכילת סופגניה מתנדבים להוריד את הפח, הם חוזרים אחרי חצי שעה ואז מתברר שהם עלו וירדו את המדרגות עם השקית (משקולות שלא ניתן להשיג בחנויות)

אני לא סופרת.

אני מתחממת מטיפוס במעלה הסולם, מתכופפת, מתרוממת, מטפסת שוב, עושה מתיחות ויוצאת עם תמונה שאמורה לגרות את חושי הטעם של אלה ששונאים את הקלוריות של הסופגניה, לגרום להם לאכול אותה למרות החסרונות שלה...

אז לפני שהחג הולך ונעלם...לפני שהדיאטניות יעשו קופה לחצי שנה הבאה (עד לאחרי פסח) בואו ונחגוג כמו שצריך לחגוג! עם סופגניות, נרות, שוקולדים, מסיבות ושירים! לא נשאר לנו עוד הרבה ימים ולכל אלה שלא אכלו עד עכשיו סופגניה, הגיע הזמן לעשות את זה.


























כמובן שאני לא מתכוונת לסופגניות המקומטות שמוכרים במאפיות העממיות, אני מתכוונת לדונאטס המשפחתי שלנו.
דונאטס עם המון המון נוסטלגיה שאמא הייתה מטגנת כל חנוכה, אני זוכרת את הדונאטס מאז שאני זוכרת את עצמי (אין לי זכרון ארוך ..)

השנה הוא עבר שדרוג רציני---------!

שני דברים שאני אוהבת מאוד השתלבו וביחד יצרו מאכל אהוב שנחטף עוד לפני שהחנוכה התחיל (במקרה והייתם מכינים את זה בערב חנוכה ולא כמוני בימים האחרונים של החג)


אבל רגע----

שם אין את השדרוג של השנה.

השנה הציפוי השתנה לממרח לוטוס! מדהים עד כמה שזה טעים!!!






































איך מכינים?

קודם כל מכינים את המתכון עם הרבה אהבה לדונאטס לשמן שיש בו ולציפוי שיהיה מעליו :)
אחרי שהדונאטס התחממו היטב בשמן, אחרי שכל הבית מדיף ריח נפלא של סופגניות מכינים את הציפוי.

החומרים לציפוי: 

ממרח לוטוס
עוגיות לוטוס (ממש קצת)

ממסים ממרח לוטוס בתוך סיר (כמו שממסים שוקולד, סיר בתוך סיר)
לבנתיים מרסקים את העוגיות בעזרת פטיש שניצלים, (או כל דרך אחרת)
טובלים כל דונאטס בממרח לוטוס (שהפך לנוזל)
מפזרים מלמעלה את פרורי העוגיות.
מניחים ליבוש.






































מי שמכין זוכה לטעימה ראשונה:)






































אהבתם?

גם אני-----
































































הערה קטנה---הצבעים משום מה משתנים כשאני מעלה לבלוג, קריטי בשבילי, אבל לא נתעכב על זה עכשיו.

והנה סביבון שמצא לו מקום נח לשבת בו אחרי כל הסחרורים והסיבובים שעשו לו....






































---

התחלתי לצלם ביום שהיה נראה לי בהיר (לא מתעדכנת לא בחדשות ולכן גם לא במזג האוויר) כשהרעיון לצילום היה מוכן השמש הלכה לטייל מאחורי העננים, התחלנו לשחק מחבואים, היא יוצאת ואני תופסת, עד שהיא נעלמה לגמרי ואני התמודדתי עם העננים.
רציתי לצלם את הסופגניות באווירה חורפית כיאה וכמתאים לחג החנוכה החורפי:)
והנה החורף הגיע גם לרחובות, גלש ישר מהסטודיו שלי החוצה, באמצע הצילומים, התחיל לרדת גשם, ואני פשוט נהניתי מהחוויה הזו, גשם בשבילי זה אחד המתנות היפות (כשהוא מגיע בזמן רצוי) 
אז היה חורף אמיתי, והתמונה היא לא להמחשה בלבד,
ובכל אופן, התחשבתי גם באלה שאוהבים את הלבן הצח, ששחור מבחינתם זה לא צבע, שזה עושה להם דיכאון (בנוסף לדיכאון חורף) אז, קבלו את הגרסה הלבנה:)


























ואי אפשר בלי מתנות---
כמובן, חנוכה זה גם חג המתנות!

אמא שלי הכינה לחברות שלה מתנה קטנה, אישית ומחממת את הלב---
גליל עטוף ממולא בשוקולדים, תחשבו כמה זה קל להכנה וכמה זה משמח את מי שמקבל את זה.

אז חנוכה זה בהחלט סיבה טובה לקירוב לבבות, למי שגם רוצה להכין, הנה דוגמה להמחשה---



























ורגע לפני שאני אומרת שלום-------

הנה רעיון מיוחד ומקורי שראיתי באתר LIVING : חנוכיה מגבס
מה שצריך לעשות זה להכין גבס ליצוק אותו לתוך תבניות סיליקון של פטיפורים
ויש לכם חנוכיה לתפארת:)


























מבט מקרוב






































מבט אחרון לנרות.........


























והמשך חנוכה שמח ומאיר וחודש טוב ומבורך!!!!!!!!