יום שישי, 19 ביוני 2015

כמה מחשבות על ארוחות צהריים

הימים לאחרונה נהיו מאוד עמוסים, כשאני רואה שלושה כוכבים בשמים אני יודעת שעוד שבוע מלא בהפתעות וגיוונים מתחיל, שבוע שעוד לפני שאספיק לומר את שמות הימים, אני אגלה ששוב אני עומדת מול הנרות, מדליקה שלהבות מרצדות, מודה על שבוע נפלא, מתפללת שהשבת מקור הברכה תשפיע עלינו טוב גם לשבוע הבא שיגיע....

כך אנחנו, חיים משבוע לשבוע, לא שמים לב לימים שעוברים, לשבועות וכן, גם לחודשים.
וזה עובר מהר מידי....
לפעמים זה מפחיד אותי, אבל כך היא השגרה שלנו.

אז בתוך כל הלחץ הזה של העבודה, לפעמים קורה שאין לנו זמן להכין ארוחת צהריים, למרות שכל שבוע מחדש אני אומרת לעצמי, הפעם, אני מכינה כל יום צהריים כמו אשה טובה, דואגת לארוחה חמה ומזינה שתהיה מוכנה לבעלי כשהוא חוזר, בראש כבר רצים לי כל מיני רעיונות לתפריט שבועי, אבל אז.....

הכל מתפוגג ונעלם...

ואני מגלה את עצמי שוב אחרי הצהריים מחפשת מהר מתכון קל שיראה יותר טוב מפתיתים ונקניק, ורצה לסופר ומגלה שאין ירקות כי יום ראשון היום וחוזרת הביתה להכין משהו ממה שיש.

מחר, מחר אני אכין ארוחת צהריים מושקעת.

ו...?

האמת, יש ימים שזה עובד ואני באמת מכינה.
אבל רק שתדעו שזה לא קורה כל יום, והרבה פעמים אני מגלה שמשהו יקר הכין לי ארוחת גורמה מושקעת, ואני נותרת מבוישת ליד התבשילים שלי...



אז הפוסט הזה מוקדש לאלה שגם אין להם זמן, לנשים כמוני שמגלות שהבעלים שלהם בדרך להיות שפים, ושהן די נהנות להיות הלקוחות הראשונים של השף המוכשר:)

וכדי לפצות על המצפון אני מכינה משהו מהיר וקל, העיקר שיהיה אוכל----

ולמזלי בקיץ אף אחד לא מידי רעב כך שסלט עם תוספת (איך הפכנו את הסלט למנה עיקרית?)
משביע לכמה שעות...עד שהקיבה תיזכר שוב שהיא צריכה תדלוק.

אני שוטפת כמה עגבניות קטנטנות, קוצצת בצל ירוק, מוסיפה גם עיגולי בצל, ואז התירס קורץ לי, דווקא צבע צהוב יוסיף קצת "קייציות" לסלט.


























כדי להפוך את הסלט הפשוט ליותר מושקע מוסיפים פיצוחים לסלט.
זה טריק ידוע.
אבל כדי להרגיש שעבדנו על הסלט הזה ולא רק חתכנו ירקות, צריך גם לקלות את הפיצוחים, לתבל אותם, בקיצר, קצת להשקיע יותר...


























אז פשוט מתבלים שקדים מולבנים בפפריקה, פטרוזיליה יבשה, מלח ומעט פלפל, מוסיפים שמן זית בנדיבות וקולים במחבת
עש שהשקדים החמודים משחימים מעט, זה הזמן להוציא אותם ולהניח אותם בצלחת עד שיתקררו מעט.

כל השאר זה פשוט משחק,
מרכיבים את הסלט בצלחת, מתבלים בשמן זית ומלח, מוסיפים את השקדים מלמעלה ויש לכם סלט סופר מושקע:)
או לפחות הוא נראה ככה...

טיפ: הסלט הולך מצוין בסעודת שבת, אני הכנתי גם לשבת וזה נגמר תוך כמה דקות (אני אכלתי את הרוב...)
הסלט הולך גם עם ירקות אחרים ופיצוחים אחרים..בעצם זה רק השראה לסלטים אחרים:)


***

כמובן שבעלי הכין את המנה העיקרית.


























יצא עסיסי!!!

מניפת תפוח אדמה זה בכלל מנה מצוינת לעשיית רושם----
היא קלה להכנה (לא הכנתי, אבל תכלס מה יש לעשות בה?)
לא לקלף.
לא לחתוך עד הסוף.
כן לתבל-----

זה המתכון---מתוך האתר http://www.10dakot.co.il/


4 תפוחי אדמה בינוניים (רצוי עם הקליפה)

1/3 כוס שמן זית

2 שיני שום כתושות

2 כפות עלי טימין/רוזמרין

כפית שטוחה מלח גס (מלח ים אטלנטי)

פלפל שחור גרוס גס לפי הטעם

אופן הכנה:
-מחממים תנור ל180 מעלות.

-פורסים את תפוחי האדמה לפרוסות דקות (יש לפרוס כמעט עד הסוף אך עדיין להקפיד שהתחתית תהיה מחוברת).

-מערבבים את כל שאר החומרים בקערית. מניחים את תפוחי האדמה הפרוסים בתבנית על נייר אפיה ומורחים את התערובת בין הפרוסות.

-אופים במשך כשעה עד שתפוחי האדמה נעשים רכים מבפנים אך פריכים מבחוץ (*מומלץ להגביר את המעלות ל- 190
 ב -10 דקות האחרונות).


























אני לא יודעת אם אתם שמים לב לשעה, אבל עכשיו 02:18 אחרי חצות....(חצות הליל)

מחר אני צריכה לבשל לשבת--איזה כיף!!!!!!!
ולנקות את הבית (פחות כיף:((
ולסיים כמה עבודות של אומנות וצילום שהבטחתי ללקוחות שיהיה מוכן...
ולגהץ, ולכבס
ולאפות עוגיות עם לוטוס (אני כבר חודש אומרת שאני הולכת לעשות את זה)
ואם אספיק אולי גם לצלם את זה?

ואז תבוא שבת המלכה ונקבל אותה כמו בני מלכים, רגועים שלווים, בבית מצוחצח ונקי, עם ריחות נעימים של מאכלים טעימים, ונהיה רגועים, רגועים ונרגיש-------מעין עולם הבא.

גיט שאבעס!

אה....

שכחתי, הפעם צילמתי את מאחורי הקלעים

אז כך זה היה נראה--תאורת חלון מסכן שהשמש בקושי חודרת דרכו, כמה קרשים ישנים מהחדר עבודה, אוכל (שאותו צריך להכין) מצלמה על חצובה, טיימר של 10 שניות כדי שאספיק להאיר עם רפלקטור, והופ--יש תמונה!