יום שני, 29 ביוני 2015

ששת המשפיעים העיקריים על מצב הרוח שלנו!







































"אני אתה והוא
ומוישל'ה קנגורו 
יצאנו לטייל
בשמש ובצל

ראינו בית מלון
שתינו מיץ לימון
אכלנו גם עוגה
ומוישלה בכה

לה לה לה לה"

חשבתם פעם למה מוישל'ה הקנגורו בכה? הרי יצאנו לטייל, היה נחמד, היה שמש וגם צל, אפילו ראינו בית מלון ואכלו עוגה, סך הכל טיול ממש נחמד ליום סתמי. אבל למוישלה זה לא עשה טוב. הוא בכה ולא מאושר.

אני מבינה אותו, את הקנגורו הנחמד.

לא היה לו מצב רוח, אז הוא בכה.

תגובה די טבעית של הגוף למצב רוח ירוד.

השאלה היא למה לא היה לו מצב רוח?

ולא, אנחנו לא לומדים זמר עברי לילדים, ולא הולכים לנתח מה המשורר חשב,

אני פשוט מנסה להבין ולחקור מה משפיע על המצב רוח שלנו.

ואת האמת? גיליתי שישנם הרבה משפיעים.

אבל יש שישה משפיעים עיקריים ואלו הם:

המשפיע הראשון הוא הבוקר, הוא יותר נכון הלילה שהיה לפני. אם שר החלומות ריחם עליכם ולפחות בחלום החיים היו יפים ומתוקים יש יותר סיכוי שתקומו במצב רוח טוב, אבל אם לשר התחשק לשחק בכם קצת ולספר סיפורי מתח על חשבונכם, להוסיף קצת מדע בדיוני ופנטזיה מפחידה יש סיכוי גדול מאוד שהבוקר יתחיל איך שנגמר החלום.

המשפיע השני היא השמש, לשמש יש קסם להעלות את מצב הרוח בכמה מספרים, אבל אם אתם מתעוררים לחדר קודר כי התריס היה סגור בלילה (כיוון שיש לכם דירת קרקע שפונה לרחוב) אז החושך הלילי ממשיך בפעולתו כל הבוקר עד שאחרי מלחמה מתישה תקומו, אבל המצב רוח כבר נפגם.

המשפיע השלישי זה הדבר הראשון שתכניסו לפה, אם גיליתם בסנדוויץ שלכם ממרח אבוקדו עם נגיעות שוקולד ונקניק הלך לכם היום. אתם תסתפקו בעוגיה שנמצאת בתיק מתחילת השבוע אבל זה לא יוסיף כלום למד המצב רוח רק יוריד אותו עוד קצת.

המשפיע הרביעי זה הוא או היא, או כולם ביחד. הם נמצאים תחת המטרייה הצבעונית ששמה עבודה, וכל מילה שלהם וכל תנועה של השפתיים, שפת גוף, או אפילו מילה שכמעט נאמרה משפיעה על המצב רוח שלכם, אם הבוס מסתכל על השעון כשאתם נכנסים בריצה למשרד אתם כבר לא תחייכו לתמונה שבשומר המסך שלכם, ואם הוא יופיע בפתח המשרד שלכם עם ערמה ענקית של דפים ויזרוק הערה כלשהי על הספקי עבודה הסטטוס היומי שלכם ישתנה לרשימת אייקונים חסרי פשר של פרצוף עם פה עקום, פתוח, גבות אלכסוניות ועוד...

במהלך הזמן שתשהו במשרד המד מצב רוח שלכם ישתולל, הוא ירד ויעלה בקצב מסחרר, הכל בהתאם למד מצב רוח של הבוס שגם ישתולל וישתנה בהתאם למד מצב רוח של העסק.






































המשפיע החמישי הוא מזג האוויר, אתם אוהבים קיץ, את ספירת העומר העברתם לחורף מרוב שחיכיתם לקיץ שיבוא, אבל מה, נראה שהקיץ פחות אוהב אתכם, הכול דביק, דביק ולא זז, אתם מרגישים כמו בתנור שמופעל על טורבו, עכשיו החום בגוף גבוה, כל מילה לא לענין תקפיץ אתכם, וזה מגיע די מהר.

המשפיע השישי הם האנשים באוטובוס, האמת זה מתחיל כבר מהאוטובוס עצמו, שכחתם מה זה קו 2, עד שעליתם על המתקן הפרימיטיבי שמקבל את פניכם ברעש גדול, אתם עולים לקופסה חנוקה וסגורה שמכילה אנשים כמוכם שהיו להם חמש משפיעים במהלך היום על המצב רוח והמד עומד במקום בהתאם, אין לכם אפילו איפה להחזיק אתם פשוט מתחילים לעבוד על שרירי כפות רגליים ומתרגלים שיווי משקל, לידכם עומדת אשה שחזרה מהשוק, היא קנתה דגים טריים והשקית של הקרפיון מתחככת בדיוק ברגליים שלכם, אתם מרגישים רטיבות וריח רע, ומפלס המד מצב הרוח שלכם יורד למטה, קצת לפניכם משהו מסיים את הסנדוויץ שלו של הבוקר, ולכל התמהיל ריחות מצטרף הרעש של בחורות הסמינר שדנות על המבחן האחרון שהיה, אתם מקבלים כאב ראש בפרט כשהנהג עושה ברקס חזק ואתם מגלים את עצמכם בתוך השקית עם הדגים.

זה לא משפיע טוב.


























כך נגמר חצי אחד של היום, עדיין יש חצי שני שבו נתמקד במשפיעים לטובה על המצב רוח.

כנגד שישה משפיעים עיקריים על חוסר מצב רוח יש שישה משפיעים עיקריים על סופר מצב רוח טוב ואלו הם:

אוכל טוב- ועדיף אוכל שלא אתם הכנתם, ועוד יותר מומלץ אוכל שמוגש בצורה יפה ואסתטית, נר קטן לא יזיק רק יוסיף אור וחמימות והרבה מצב רוח טוב.






































מוזיקה שאתם אוהבים- אם המצב רוח ממש ירוד תדליקו מוזיקה שמחה ותוססת, קצת תופים ומחולות יעירו את הרגליים שלכם, מותר גם לרקוד, אפילו מומלץ! ריקודים לא נועדו רק לרחבת החתונות, בפרט ששם המעגלים תופסים אחוז נכבד מסוג הריקוד, אז תתחילו ללמוד עוד סוגי ריקודים (יש כ"כ הרבה) אתם גם יכולים להמציא..העיקר תפזזו ותשמחו ומצב הרוח שלכם ישתפר פלאים.



























אנשים וחברה- אל תתבודדו, תצאו עם חברים, משפחה, תכירו עוד אנשים, לא צריך לצאת למקום מלהיב, העיקר לקחת את הרגליים ולצאת מהבית, לשאוף אוויר הרים, לגלות מקומות חדשים, לדבר, לפטפט, להתפנק בגלידה על הדרך, תחזרו רעננים ושמחים!

יצירה- אחד המשפיעים החזקים על מצב הרוח שלכם, יצירה משחררת ומרגיעה את הנפש, הקדישו זמן ליצירה חופשית ומהנה, אפילו משהו פשוט, לצבוע, לגזור, לקשקש, להמציא משהו חדש, העיקר ליצור משהו שלא קשור לשום דבר רק לאהבה שלכם ולמה שאתם רוצים, לאט לאט תרגישו איך אתם משתחררים, איך הגוף נהייה רגוע, השלווה שתרגישו אח"כ שווה כל דקה. 

אני ממליצה להירשם לסדנאות יצירה, גם לומדים דברים חדשים, גם פוגשים אנשים והעיקר יוצרים ונהנים.
זה הזמן להירשם לסדנאות הקיץ שאני פותחת בשלושת השבועות----מספר המקומות מוגבל מי שמקדימה זוכה!

(אני מרגישה קצת כמו רדיו שיוצא להפסקת פרסומות, אבל זה לא בשביל פרסומת זה באמת בשבילכן נשים יקרות, אני רואה אחרי הסדנאות כמה כל אחת יוצאת שמחה ורגועה וגם במהלך הסדנה עצמה אין משהי שלא נהנית, וזה מובן, כי יצירה בהחלט משפיעה רק טוב בפרט שזה בחברת אנשים נחמדים:)






































פעילות גופנית- כשהייתי תלמידת סמינר הייתי חוזרת הביתה ומייד מחליפה לבגדי התעמלות, מכינה משקולות ומתחילה בכיף של החיים:) זה היה מוציא לי את כל המרץ שהיה עמוק בפנים ולא יכל לצאת בישיבה על הכסא ובהייה במורה, זה גם תרם הרבה לכושר הגופני שלי, למצב רוח ולתחושה כללית טובה.
לא צריך להיות בעלי עודף משקל כדי לעשות פעילות גופנית, כל אחד ואחת בהחלט צריכים להכניס את הפעילות הגופנית כחלק מהשגרה היום יומית, פעילות גופנית היא משפיע חזק מאוד למצב רוח טוב, למי שלא רוצה ללכת דווקא למכון כושר ניתן להתעמל גם מהבית (אני אישית מתעמלת מהבית, יש היום הרבה הדרכות וידאו) אל תוותרו על פעילות גופנית, אין צורך לעשות פעילות של שעה, חצי שעה פעם ביום זה מספיק בהחלט! שלבו מספר סוגים של תרגילים והכי חשוב תעשו התעמלות שאתם אוהבים!



פנקו את עצמכם- לכל אחד יש את הפינוקים שלו, זה הזמן לפנק גם את עצמכם בדברים שאתם אוהבים, זה יכול להיות כל דבר, זה לא חייב להיות דבר גדול, אתם יכולים להתפנק במשהו קטן, כמו ספר טוב, לצאת לקונצרט שאתם אוהבים, הופעה, אפילו לשחק במשחק שהספקתם לשכוח ממנו, (אני לפעמים הולכת לגינה ומתנדנדת, אחד הדברים שמשחררים אותי מאוד, אין כמו משב רוח רענן על הפנים ולהרגיש שטסים בעננים:)

והכי חשוב-

תתנו לאחרים, כשתעניקו מאהבה תהיו מאושרים, כי נתינה היא אחד המשפיעים העיקריים למצב רוח טוב וסיפוק!






































וכדי שתצאו מכאן עם מצב רוח טוב, כדאי לכם כבר להתחיל ליישם את מה שכתבתי בפוסט הארוך הזה:)

דבר ראשון מכינים את הפשטידה הטעימה הזו שהומצאה מאוכל שהיה בבית:

פשטידת חלה חלבית:

חצי חלה בינונית

3 קישואים מגוררים

50 גרם גבינה צהובה מגוררת

גבינה בולגרית עדינה מגוררת

בצל בינוני מגורר

כפית אבקת מרק עוף

פלפל, מלח

3 ביצים

אופן ההכנה:

משרים את החלה במים (עדיף במיץ פירות כדי למנוע ספק בברכת המוציא אח"כ)

מסננים את הנוזלים מהחלה, סוחטים ומפוררים לתוך קערה.

מוסיפים את שאר החומרים.

מעבירים את הבלילה לגביעי קאפקייקס, מפזרים מלמעלה פטריות פרוסות.

אופים כ-ארבעים וחמש דקות בתנור שחומם מראש למאה שמונים מעלות.

-------------♥----------♥-----------------------------------------------♥

משפיע אחרון שבעקבותיו נכתב כל הפוסט הזה:

רציתי אווירה חורפית, אז דמיינתי שלג והבאתי אותו לכאן:)

מהתמונה הזו התחילו כל המחשבות על מצב רוח ועל המשפיעים.

שיהיה לכולם המשך יום נפלא:)