יום ראשון, 25 באוקטובר 2015

ריח של חורף

כשהייתי ילדה קטנה בבית ספר, אולי בכיתה ג', המורה ביקשה מכל אחת לכתוב שיר על העונה שהיא הכי אוהבת,
אני כמובן כתבתי על החורף.
הטיפות אצלי היו מנגינה קצבית שיורדת ודופקת על המטריות,
דופקת בחלונות, מעירה את כולן לצאת לרחובות, לקפוץ בשלוליות.

חשבתי שעם השנים דברים ישתנו ואני כנראה יאהב את האביב או הסתיו...

אבל עם כל שנה שחלפה אהבתי יותר ויותר את החורף.
וכשכולם נכנסו לבתים להתכרבל מתחת לפוך נוצות חם, אני יצאתי החוצה, בלי מטריה, נותנת לגשם לשטוף אותי...

שלג בשבילי זה הדובדבן שבקצפת של עונת החורף.
ובובת שלג זה חובה, גם כשמזמן לא קוראים לי "ילדה".

אז היום, כשהשמים התחילו להתענן...
והעננים הורידו לנו מים טהורים מהשמים...
הלב שלי רקד.
חורף!
הוא כאן!

כמה חיכיתי לו..הקיץ יודע.

חורף זה יותר חשוך, יותר מכונס...


























אווירה שנראית מלנכולית
אבל בשבילי היא בדיוק ההפך.






































חורף זה זמן להיות ביחד בבית.
לשחק משחקי חברה (כמו סיכון..אח, אחד מהמשחקים שאני מתגעגעת אליהם..)

לשתות קפה חם (לוותר על האייס קופי לכמה חודשים)
לשחק קלפים (ספיד, ג'וקר, טאקי, היו ימים..)

וכמובן לאפות.

לחמניות חמות, טריות, מריחות...

והריח...מתפשט בכל הבית...


























שכל החברה יוצאים מהמיטות והפופים...






































רובם לא ירצו מתכון אלא פשוט לחמניה טריה וחמה...
אבל לאלה שכן פעילים בחורף...ולא עסוקים רק בלגמור את כל הספרים בספריה הביתית..

הנה מתכון ללחמניות (שהאמת נמצא גם כאן לעוגת שמרים..) כן זה אותו דבר, רק פחות סוכר.

במקור המתכון הוא לחמניות למילוי, אני הפכתי אותם ללחמניות ביס...אז יש כאן חופש בחירה:)

1 קילו קמח
7 כפות סוכר
1 כף מלח
3 כפות שמרים יבשים
1 כוס מים רותחים
1/2 2 -2 כוסות מים פושרים
1/2 כוס שמן

אופן ההכנה:

בקערה נפרדת שמים את הקמח.
בקערה קטנה מערבבים את המים הרותחים עם הסוכר והמלח עד שזה נמס טוב.
מוסיפים לקערת הקמח את השמרים, בצד שופכים את המים עם הסוכר (להיזהר שלא יגע בשמרים)
מייד אח"כ מוסיפים את המים הפושרים והשמן בהדרגה.
לשים עד לקבלת בצק טוב. (לא דביקי)

מתפיחים כשעה מקסימום. אופים בחום של 180 מעלות עד להשחמה.

כפי שכתבי ניתן למלאות את הלחמניות במילויים שונים או פשוט ליצור עיגולים פספוסים ולהכין לחמניות ביס (כמוני)

יצא טעים? ספרו לנו!

קבלו הצצה איך זה נראה.
וזה צולם בקיץ..בשיא הקיץ אפילו..מנחשים?
כן, חודש אב.

























ככה זה כשבאלי חורף בקיץ.

טוב, ניפרד לבנתיים, לא לפני שנאמר שלום לשירה שגדלה וישנה עכשיו (בשקט?) נותנת לאמא שלה זמן לכתוב פוסט
(וגם לצלם כמה עוגות..אבל זה בפוסט אחר)


























הופס.
שכחתם משהו?
אני אשמח לתגובה! לדעת שאני לא כותבת לקירות (למרות שאין כאן כאלה..)