יום שני, 23 במאי 2016

היה היו ימים

היו ימים שכתבתי.
סיפורים לעצמי.
על סמטאות בוינה.
מרצפות שחורות.
וטיפות גדולות.

על משפחה שמתמודדת.
עם אמא חולה.
על נערה שמתבגרת.
ועל דודה שגרה בהרים.

על יערות מסתוריים.
על שירים ומכתבים.
על דמעות ועל צחוק.
על רגשות ועל חולשות.



היו ימים שיצאתי לצלם לבדי.
לחופי ים.
לקול הגלים המתנפצים.
ראיתי רק חול.
וגם הוא לא נראה כמו חול.


הוא זהר ונצנץ בנקודות לבנות.
קטנות.
מיליארדים של נקודות.


והמים, עברו עליו
ברכות ובלטיפה.
הלוך ושוב.


מנצנצים אף הם. 
כמו יהלומים קטנים המסתתרים בין הגלים.

היו אלה ימים.
של פנאי.

והיום.
אני מחפשת את אותם הימים.

והנערה מוילנה קוראת לי לחזור.
והמים המלוחים מרטיבים את כפות רגלי.

ומנגינה נעימה של שקט מתנגנת.
ואני חושבת.
שאני חוזרת.

*

עד שאחזור אני כאן במטבח מבשלת צהריים.


פסטה. חצילים. עגבניות וגבינה.

החומרים:

4 עגבניות
2 חצילים
גבינה בולגרית או פטה מגוררת.
פסטה בצורה האהובה עליכם, רק לא ספגטי.

מכינים?

1.מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מסננים ומניחים בצד.

2. מכינים את רוטב העגבניות: חורצים איקס בכל עגבניה, מבשלים כ-3 דקות במים רותחים.
מסננים, ומקלפים את הקליפה. חותכים את העגבניות הקלופות לקוביות קטנות, מבשלים בסיר עד להרתחה.
מתבלים במלח, פלפל, סוכר (בערך כפית סוכר או לפי הטעם), פפריקה מתוקה. מוסיפים מים אם צריך.

3. חותכים את החציל לקוביות גדולות, מניחים בתבנית, מוסיפים שמן זית ואופים בתנור עד שהחציל רך ומוכן.

4. מערבבים את כל החומרים יחד: פסטה, רוטב עגבניות וחצילים, מוסיפים את הגבינה מלמעלה ומגישים!

בתאבון.

לביבות תפוח אדמה בציפוי פריך.


החומרים:

3 כוסות פירה קר.
1 ביצה
1/2 כוס גבינה צהובה מגוררת
1/2 כוס קמח
חופן עלי פטרוזיליה קצוצה.
מלח, פלפל
פירורי לחם לצפוי.

מערבבים את כל החומרים יחד.
יוצרים לביבות מהתערובת (כדור פחוס)
מצפים בפרורי לחם ומטגנים בשמן עמוק משני הצדדים עד להזהבה.

נגמר עוד לפני שמגיע לשולחן.

*
אחרי ארוחת צהריים.
אני מכינה לבבות ריחניים שממלאים את הבית בריח נפלא ועדין.
ומקשטים את הארונות והמדפים, מוסיפים חמימות וסגנון לבית.

אני מזמינה אתכן לבוא וליצור ביחד איתי ביום רביעי בט"ז בסיון.

מחכה לכן.