יום ראשון, 1 בינואר 2017

מלאו כיסי באגוזים

הוא היה בצבע זהוב, בטעם קרמל מעודן ומתקתק, שרק רוצים ממנו  עוד ועוד, והייתה שם קערה ענקית מלאה בכל הטוב הזה! בלוטות הטעם בלשון ניסו לשייך את הטעם למשהו מוכר, אבל נכשלתי. שף ישראל דודק, מי שהכיר לי את הטעם הנפלא הזה (שהכיר אותו דרך בייקרי 365 )עמד בצד משועשע, ובכן. זה שוקולד לבן פשוט, אפילו ממש פשוט וצריך רק תנור, סבלנות וטיימר, כדי להפוך את הלבן הזה לקרמל עם טעם גן עדן!

אנחנו המשכנו לצלם, מנות בשריות, הקערה בצד רק קרצה לנו בחיוך ואני הבטחתי לעצמי שקערה כזו צריכה להיות גם על השיש במטבח שלי. ישראל האדיב הסביר לי בבהירות איך להכין את השוקולד המקורמל, ואם לרגע חששתי שלא אצליח הוא הבטיח שזה בטוח יצליח לי. אז הלכתי על זה!



מה צריך?

שוקולד לבן (לפחות 400 גרם, עובד בכמויות גדולות)
20-30 גרם חמאת קקאו או 2 כפות שמן קנולה
תבנית פיירקס



מתחילים?

מחממים תנור ל-120 מעלות למשך 30 דקות.
מניחים בתבנית פיירקס את השוקולד מופרד לקוביות, מוספים את החמאת קקאו או השמן.
מכניסים לתנור, מערבבים כל 10 דקות, עד שהוא מקבל צבע קרמלי. (השוקולד יתחיל להיות גבישי)
מעבירים לקערה עגולה וטורפים חזק עד שחוזר להיות נוזלי. 

עכשיו יש לנו בסיס מדהים לכל דבר! ולמי שלא עומד בפיתוי השוקולד המדהים הזה נגמר עוד לפני שאתם מספיקים לעשות איתו משהו! למזלי, אני החבאתי קצת בקופסה כך שיכלתי להכין ממנו אצבעות שוקולד ואגוזים.


בוחרים תבנית סיליקון מתאימה, ממלאים את התבנית בשוקולד ומוסיפים מלמעלה אגוזי לוז.


מכניסים למקפיא שיתקשה.

מוציאים, שולפים...ונהנים מאצבעות שוקולד מקורמל ואגוזי לוז.


החטיף הזה מתאים לפינוק על הבוקר, לפינוק בהפסקת עבודה, לפינוק בצהריים כשחוזרים מהעבודה, ולפינוק בערב כשהילדים ישנים, ואפשר סוף סוף לאכול את השוקולד בלי שהם יחסלו לנו את הרוב ואנחנו נישאר רק עם האגוז.



אז תארזו לכם כמה אצבעות שוקולד לימים שתרצו לפנק את עצמכם.


ואל תשכחו לפנק את הילדים, כי הם בסופו של דבר הפינוק הכי גדול שיש לנו!


מאחלת לכולכם שתמיד יהיה לכם מתוק וכיף! ושבין לבין יגיעו חידושים מפתיעים לשגרה שלנו, ממש כמו השוקולד המקורמל.