יום שישי, 26 במאי 2017

חטיף פצפוצי אורז ♥ חלבי



את חג השבועות השנה אני אחגוג בעיר אחרת, פעם ראשונה אחרי שנים שנשארתי בירושלים, שבועות אצלי זה ללכת לכותל ב-4 בבוקר, להצטרף לכל ההולכים, להרגיש עלייה לרגל, כשכולם מכל השכונות של ירושלים נפֶגשים בשבילים המוליכים לכותל, בין אם זה הרובע היהודי, שער יפו, או שער שכם, בסופו של דבר כולנו נפגשים ברחבה מלאת טליתות לבנות. מניינים מניינים, כל המגזרים, כל העדות, וזה דבר נפלא, שאפשר לראות רק שם, בכותל.

לחזור בשעה 7 בבוקר הביתה, הרחובות מלאים באנשים, חלק אחרי תפילה, חלק בדרך לתפילה, והכל מתערבל עם רוחות של עוגות גבינה וקפה חם.

השנה, אני אוותר על כל זה, אלך לעיר אחרת ששם בטח אין עולים לרגל, כי אין כותל, ורק בתי הכנסיות יכילו את הלומדים בלילה, אני כנראה אשן כל הלילה, ולא אקום לפנות בוקר, כי אין לי למי ולמה.
הרחובות יהיו שקטים יותר. אני כנראה לא אשמע את עשרת הדברות, ואת מגילת רות אקרא לבד.
אני אהיה עם שירה בבית המארחים, נשחק בלגו, ניסע עם הבימבה בחצר הגדולה, נאכל איגלואים והמון גבינה, אני אקריא לה סיפור על רות, והיא תדפדף הלאה לשדה החיטים ובטח תאמר "וואוו" למראה הזהוב והמרהיב.

החג שלנו יהיה שונה מתמיד, אבל הוא יהיה חג שבועות שמח, באווירה שונה, לא ירושלמית. אבל אווירה של שבועות שהיא אווירה אחת בכל עיר, חג של מתן תורה, חג של חלבי שכולנו בטח חוגגות על זה, חג של תהילים ותפילות, חיבור לרות, למי שהיא, ומה שהיא מהווה לעם היהודי.

חג עם הרבה עומק, שנמצא שם מתחת לשכבות של הקרם החלבי.





לכבוד החג, אני מכינה לעצמי פינוק קטן של חטיף פצפוצי שוקולד חלבי וטעים, עם טעם של בית, נוסטלגיה אמיתית.

חטיף פצפוצי שוקולד חלבי

לתשומת לב כל מה שכתוב בסיר ניתן להמיס גם במיקרו.

החומרים: לתבנית קטנה

 1/2 2 כוסות פצפוצי אורז (של 200 מ"ל)

70 גרם חמאה

250 גרם שוקולד חלבי

חטיף אגוזי/פסק זמן  שבור לקוביות קטנות

לציפוי:

50 גרם שוקולד חלבי

6 כפות שמנת מתוקה

כף דבש

שלבי ההכנה:

1. ממיסים בסיר את החמאה והשוקולד

2. מצננים את השוקולד (ערבוב שוקולד חם עם פצפוצי אורז יהרוס את הקריספיות שלו)

3. מערבבים את השוקולד עם הפצפוצים, כאן כדאי להוסיף גם חתיכות קטנות של אצבעות פסק זמן, או של חטיף אגוזי.

4. משטחים את התערובת בתבנית מרופדת בנייר אפיה ומכניסים למקפיא לחצי שעה.

5. (לבנתיים מנקים את הלכלוך שעשינו ומכינים את הציפוי)

6. בסיר מחממים את השמנת, מוסיפים את השוקולד לקראת הסוף מוסיפים את הדבש ומערבבים מהר, מורידים מהאש.

7. מוציאים את הפצפוצים מהמקפיא, מצפים מלמעלה בציפוי השוקולד, מכניסים למקפיא לעוד כרבע שעה, מוציאים וחותכים לקוביות.

8. שומרים בקירור בקופסה אטומה.



מאחלת לכולכם חג שבועות שמח, באשר תהיו ♥